Pyongyangis leidub ka Mercedeseid... (Reuters / Scanpix)

Pyongyangis on küll rohkem autosid kui mujal Põhja-Koreas, kuid ka siin on kohalike peamiseks liiklusvahendiks jalgratas.

Meie lääne giid Charlotte rääkis, et autode numbriplaadi järgi saab kindlaks teha, kellele auto kuulub. Valge numbrimärgiga auto kuulub valitsusele, must sõjaväele, sinine välistegelastele ja kollane on kellegi eraauto.

"Võime mängida sellist mängu, et iga kord, kui näete kollase numbrimärgiga autot, võite kedagi lüüa,“ viskas Charlotte nalja. Ehk siis kollase numbrimärgiga autosid on näha haruharva.

Nagu mainitud, inimeste peamiseks liiklusvahendiks on jalgratas ja sellega sõidetakse isegi kümnekraadise külmaga.

Mina ja paar välismaalast sattusime autode teemal rääkima ühe meie giidi, Rimiga.

"Põhjakorealastel ikka on autosid,“ püüdis Rim vingerdada välja, kui ääriveeri uurisime, kui palju on siin sõidukeid.

Hollandlane Sander küsis selle peale, kas Rimil endal on auto.

"Ei, minul on buss,“ sõnas Rim ja viitas sellele, et sõidab oma giiditöö tõttu tihti bussiga. Aga mõtleme nüüd – Rim on ilmselgelt Põhja-Korea eliitklass (või siis igatahes keskmisest kõrgemal, sest igaüht ei lasta ju karja välismaalaste ligi) ja kui temal pole autot, siis ei ole seda kaugeltki mitte tavalisel põhjakorealasel. Lihtsalt Rim ei saa meile öelda, et jubedalt tahaks autot, aga ei ole raha,

Ma küll ei saanud tutvuda Pyongyangi ühistranspordi liinidega, kuid seda nägime linnas liikudes küll, et trolle, busse ja taksosid on palju. Lisaks on linnas metroo. Küllap saavad inimesed kasutada siis ühistransporti, mis on lääne giidi Charlotte'i sõnul üliodav.

Pealinnast sõitsime välja vaid ühel päeval ning selle jooksul sai selgeks, et mujal Põhja-Koreas on autosid ikka päris vähe… Pealinn on ju see oaas.

Ela minu tegemistele kaasa ka Facebookis!

Jaga artiklit

11 kommentaari

E
Ei saa  /   22:24, 27. veebr 2016
sellest autode ülistamisest aru? Ühistransport ju on, vähemasti on ruumi liigelda ja õhku, mida hingata, mitte nagu naaberiigis Hiinas, kus pole enam ruumi sõita ega parkida. Lisaks veel kallite lääne autode pidamine, mis enamus hiinlastele nende palkasid arvestades üle jõu käib, aga teiste lugupidamise võitmiseks tuleb ilmtingimata soetada.
A
ATamm  /   20:18, 26. veebr 2016
P-Koreas, nagu igas autoritaarses riigis, kunagi midagi ei muutu, sest valitsusel on hea, rahvast keegi huvi ei tunne (kui nüüd välja arvata selle rangides hoidmise kavasid). Oli väga huvitav reis, 1982.aastal Tallinn-Omsk, käisime toona rongiga. Möödunud aastal otsustasime sama seltskonnaga reisi korrata, nüüd juba autodega. Külastasime palju kohti uuesti, vanade fotode põhjal. Kuigi eelmisest reisist oli möödunud 33 aastat, pilt oli masendav, mitmes kohas olid isegi samad prügikastid alles. Uusehitisi polnud, toona olnud ehitused tublisti lagunenud, teed-tänavad veel auklikumad, jube. Siin aga räägitakse, et 5-10 aastaga pole P-Koereas midagi muutunud!

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis