50 kommentaari

I
i dina h  /   06:37, 30. märts 2018
20 aastane,pooleteise aasta vanune laps....ja juba mehest lahus?Mis tahtsid sest mehest üldse oma elus?Kui juba peale esimest tüli lahku läksite?Nüüd siis järgmine mees ja järgmine laps? Aga esimesele lapsele mõtled üldse?
O
Otsustage ise...  /   14:55, 16. märts 2018
Abiellusin naisega kellel oli juba tütar, kelle isa oli teadmata. Kuna ise olen juurteta, ehk lastekodust, siis suured väljavaated elule minul puudusid ja erilisi valikuid mul ei olnud. Kooselust sündis meile kaks imetoredat poega. Ka naine oli varatu nagu minagi. Naisel oli laenuga korter. Pühendusin tööle ja kodule, kustutasin panga ees naise nimel olnud korteri võla. Kogu pere elas minu kulul, ka naise tütar kes vahepeal juba teismeliseks sai. Minu naine kui saigi kuskilt mingit raha, siis kulutas selle vaid oma tütrele. Ühel hetkel sain aru, et naine petab mind juba pikemat aega ja asjast on teadlik ka tema teismeline tütar kes kasvas 8 aastat minu kulul. Lahutus oli vältimatu...korraga jäin ilma perest, oma kahest pojast, korterist mille olin ise pangalt välja ostnud ja sain seadusandja poolt kaela igakuise 500€ maksekohustuse. Täna elan 1 toalises uberikus,käin tööl ja kõik tööst vabad hetked olen laste päralt, sest vastasel juhul istuvad lapsed toas ja nosivad leiba, samas kui ema ise koos oma teismelise tütrega lakivad küüsi ja litutavad ringi. Kõik ei peagi olema võrdsed, aga seadused peavad olema õiglased. Ma ei süüdistagi laste ema, sest alatuid inimesi ja pettureid on iga riigikorra ajal. Ma süüdistan minu riigi elatisraha kehtivat sundseadust, mis on automaatselt ema poolel. Mul pole raha ega aega, et kohtus vaielda. On kindel, et ilma kehtiva ebavõrdsust külvava seaduseta oleksin õnnelikum nii mina kui ka minu kaks poega, sest lisaks kehtestatud elatisrahale kulub mul igakuiselt lastele veel ca. 300€ sest ema juures saavad nad vaid leiba ja makarone. Väga loodan, et kuskil on siiski arukaid olendeid, kes suudaks õiglase ja toimiva elatisraha maksmise seaduse välja töötada ja automaatselt peaks olema mõlemal vanemal nii õigused kui ka kohustused kui vanemad tahavad osaleda laste kasvatamisel.
E
Elatis  /   13:01, 16. märts 2018
Tulekski paika panna miinimumi pealt. Nii et suudab maksta ka miininumi teeniv ja siis suudavad ka koik ülejäänud. Mitte et määratakse riigikogu palga järgi ja las teised vaatavad kuidas saavad. Kui ei saa, siis rikume su elu ära.. Asi peab olema paigas kõigi jaoks. Alguses on kõigil ilus ja tore ja nii võibki see laps tulla. Ja siis hakkab embakumba keegi uut otsima. Minu eks käis salaja kohtamas koos lapsega kui mina olin tööl. Olin ainuke kes töötas ja ära elama pidi, tuli ka pikemaid päevi jne. Ja tema ringi jooksmise ja raha taga ajamise pärast pean mina nüüd maksma. Väidetavalt teisell olevat oma maja ja jutud mille õnge nagu mindi. Ohtuti käidi kellegiga väljas. Läksin koju ohtul,visati laps sülle ja nüüd on sinu kord, öösiti oli ka minu kord üleval olla lapsega( ka toopaevadel) sest tema tahtis magada ja koik ndv. Minu äratus oli kell 6 hommikul ja laps ärkas kell 4.. Nii et need olukorrad on koik erinevad, püüad küll päästa mis päästa annab aga lõpp tulemus see et süüdlane mina ja nüüd maksa.. Julgesin suu lahti teha ja näo täis sõimata ja pandi asjad kokku.
P
Pühendunud isa  /   12:12, 16. märts 2018
Kehtiv elatisraha süsteem on loodud valedel alustel nagu ka mitmed meie riigi muud maksustamised. Sellest võib järeldada, et seadusi loovad asjatundmatud isikud. Samuti tundub, et paljud ei saa ka aru olukorra tõsidusest, sest osad sõnavõtjad ironiseerivad, justkui isa ei raatsi- ei taha elatisraha maksta. Julgen kinnitada, et õigel isal pole kunagi millestki kahju oma lapse jaoks, aga me ei saa joonduda teadlikult halbade isade järgi keda on alati olnud ja on ka edaspidi, vaatamata kehtivatele seadustele. Minu väljaminekud kahele lapsele kuus on ca. 800€. Millest 500 € kannan laste mittetöölkäivale emale laste elatisrahaks + ca. 300€ lastega tegelemisele. Kohtun lastega regulaarselt, käime väljas, teeme sporti, kino-teater-spa..., sest ema juures istuvad lapsed vaid diivanil ja mängivad arvutis. Laste täielik mandumine riigi heakskiidul! Laste nimel elan 3 aastat üksi, sest mul ei jagu raha ega aega uue pere jaoks. Tuletan meelde, et lapsed ei ole juba sünnihetkest võrdsed. Lahus elavale lapsele mõistab riik igakuisteks kuludeks käsukorras 250+250+55€ ehk555 € kuus on jabur. Seadus on määranud elatisrahale käsukorras ülempiiri, sest igakuine kulu lapsele 555€ kuus ei ole päriselus reaalne ega põhjendatud, ka tavaperes ei kulu lapsele nii suur summa. Samuti pole kehtiv elatisraha maksusüsteem arvestanud kuidagi laste ja isade huvidega ega pereväärtustega üldse. Ministeerium on arvamusel, et pere lahutuse korral piisab lapsele vaid käsukorras väljamõistetud rahasummast, sest riiki tegelikult ei huvita kuidas jätkub elu pärast lahutust isal, emal, lapsel... Riik arvab vist, et peale lahutust isa enam lastega kohtuma ei peaks ja nende kasvatuses enam ei osale. Kindlasti on erandeid, aga me ei saa joonduda nende järgi. Iseenda näite varal kinnitan, et peale lahutust kulub mul laste jaoks kaks korda rohkem aega ja raha kui kooselu ajal ja seda tänu seadustele mis annavad automaatselt kõik õigused lapse emale. Mul pole raha, et kohtusse minna...ja miks ma peaksingi??? Sidudes elatisraha miinimumpalgaga, on seaduseandja loonud ebavõrdse kodanike kohtlemise. Kuidas muidu selatada, et riiklik toimetulekutoetus on täiskasvanule 140 ja alaealisele 168€ kuus. Selline ebavõrdne kodanike kohtlemine tuleb lõpetada kohe ja tagasiulatuva jõuga.
V
Vaata pühendunud isa  /   13:40, 16. märts 2018
See seadus on igati lombakas. Sina maksad korralikult oma osa lastele, aga ema ei maksa midagi. Seadus aga kohustab ka teda. Ema on ju samasugune võlgnik ja toetusemaksmisest kõrvalehoidja.
A
Asjast   /   12:03, 16. märts 2018
Kõik juhtumid on unikaalsed, aga seadus peab olema õiglane ja realistlik, seadus peab töötama, mitte võlglasi tekitama. Elatisraha suurus peab olema rajatud miinimumile, mitte maksimumile nagu täna on. Võimaluse ja vajaduse korral saaks elatist alati juurde taotleda. Kui Soomes on keskmine palk kuus ca. 3500€ , siis Eestis on ca. 1000€. Kui Soomes on keskmine elatisraha suurus kuus ca. 150€, siis Eestis on fikseeritud 250€. Kui Eestis puudub kompetents, et arvestada välja reaalne elatisraha maksmise tegelik vajadus ja võimalus, siis ministeerium võiks kompetentsi sisse osta Soomlastelt ja edaspidi mitte kurnama oma enda rahvast. Pere lahkuminekul peaks olema automaatne seadus selliselt, et mõlemal vanemal jäävad laste kasvatamisel võrdsed õigused ja kohustused ja keegi ei maksa kellelegi kui mõlemad vanemad soovivad osaleda lapse kasvatamisel, prioriteet peaks olema laps. Ka isad tahavad osaleda laste kasvatamisel ja oma õiguste väljanõudmiseks ei peaks isa minema kohtusse, nagu täna on. Täna on isad automaatselt tõrjutud mis on üdini vale, "halbu isasid" nagu ka muud saasta on olnud alati ja on ka edaspidi, aga me ei saa joonduda nende järgi.
A
Asi on reaalsusest kaugel  /   13:50, 16. märts 2018
Kui koos elava nelja liikmelise pere sissetulek on 1000 euri ehk 250 eur isiku kohta toimetulekuks kuus sh ka lapse kohta. Kui minnakse lahku, siis automaatselt lapse toimetuleku summa kasvab 250+250=500 lapsele. Laps hakaks nagu kohe automaatselt rohkem tarbima, kui vanemad lahku lähevad.
T
Tean seda naist   /   10:40, 16. märts 2018
Kui elas meiega siis ise sama moodi ei maksnud makse vaid oligi ainult mehe raha peal väljas ja tahtis nii kähku emmeks saada ise oli siis veel laps lapse ta tegigi selleks et raha saada
M
Mart  /   08:31, 16. märts 2018
Aga te vaadake koolide perekonnaõpetuse õppekava. Kui palju on seal juttu sellest, kuidas head suhet luua ja hoida? Peamine teema on rasedusest hoidumisest, siis räägitakse natuke "peremudelitest" ja loogilise jätkuna lahutusest. Kuidas meil need väärtusi austavad pered tulla saavad, kui noori õpetatakse igasuguste probleemide ilmnemisel lahutama? Kas Eestis on vägivaldsete meeste viha-teraapia gruppe? Ei, milleks. Ega siis vägivaldset meest pole vaja ravida. Võib ju lihtsalt lahutada. Seadus kohustab teda lastele pappi pritsima, nii et mingit riski naisele sellega olulist ei kaasne. Seni, kuni naine on tunnis tähelepanelik olnud ja oskab elatise asjas kohtusse pöörduda, muidugi.
P
Päris huvitav  /   07:56, 16. märts 2018
Mismoodi saaks need üksikvanemad sii hakkama kui poleks seadust, et lastetu pool raha ei peaks maksma?
T
To huvitav  /   18:09, 16. märts 2018
Keegi ei räägi sellest et lapsele maksma ei pea...probleem on selles, et kehtiv maks on eesti mõistes ebarealistlikult suur, mis aga tähendab, et seadus on koostatud ebarealistlikel alustel, samuti annab seadus automaatselt õigused emale ja isa saab vaid kohtu kaudu oma õigusi kaitsta, mis aga maksab palju ja enamasti on prognoosimatu, seega ka isad kohtuvaidlusi ei algata, sest puudub aeg, raha ja kompetents. Seadus tuleb muuta reaalseks ja toimivaks.
M
Miki  /   07:22, 16. märts 2018
Sa oled naljakas.
M
Mehest  /   04:19, 16. märts 2018
sai aastaga joodik, siis tāhendab see seda, et oled aidanud selles suurelt kaasa.
K
kuule sina 20 aastane paha emme  /   00:56, 16. märts 2018
ei ole vaja kohe kõhtu ette saada kui 18 kukkub. Koolis antakse ka haridust kuidas vältida rasestumist. Ennekõike tuleb oma elu õigele rööpale seada ja siis alles hakata lapse pele mõtlema. Kui avate, et juhtub siis kalkun ka arvas kui kirema hakkas. Ja see ei kehti mitte ainult sinu kohta vaid kõigi noorte kohta.
3
322  /   23:01, 15. märts 2018
Jälle riik peab issi eest väljas olema.
Ise ronisid selle idi00di kaissu, nüüd vastutad tagajärgede eest ka.
E
ebaküps põlvkond toodab praaki  /   22:08, 15. märts 2018
20-e peaks veel maailma avastama mitte titeemmet mängida
E
eh  /   22:42, 15. märts 2018
kui juttu lugeda, siis hoopiski õppima, sest põhikoolitaseme emakeeletundides ta eriti õppinud ei ole...
M
mees  /   00:42, 16. märts 2018
oleks huvitav teada, kes selliseid p a s k artikleid toodab?
L
Lugeja,  /   01:56, 16. märts 2018
ehk siis õhtuleht.
/
/  /   02:54, 16. märts 2018
Kuidas sa teada said, mis tema emakeel on?
M
mees 40a  /   21:52, 15. märts 2018
otsin endiselt seda head naist.
K
Kui  /   23:55, 15. märts 2018
head naist otsid, pead ise hea olema. Saamist alustatakse andmisest. Lihtne!
  /   06:41, 2. apr 2018
Kus sa välja lugesid, et ta pole hea? Loomulikult hakkasid kohe näägutama, et sa pead ikka ise kõigepealt hea olema ja andma jne. Sa küll hea pole.
×
×  /   21:51, 15. märts 2018
No kurat kui mees on vaene siis lihtsalt ei saa seemendada naisi.Hoidku oma m... püksis luku taga või tagugu pihku.Ega ükski naine ei kisu seda vägisi pükdist välja. Mulle meeldib islam.Selle järgi võib mehel olla täpselt nii palju naisi ja lapsi nagu ta üleval pidada jõuab.Muifu visatakse kividega surnuks
  /   08:01, 16. märts 2018
Kui sul omal aju pole, siis võibki sind igaüks seemendada, kes tahabvaid toru tühjaks lasta. Mis sa oled, sünnitusmasin või, kui igaüks võib torgata ja sina vaid toodad?
R
Riik peab toetama Eesti lapsi!  /   21:06, 15. märts 2018
Meil oleks aeg juba aru saada, et raha betooni uputamise, kreeka võlgade maksmise ja kaugete võõramaalaste ülalpidamisega kuhugi ei jõua. Eesti lapse ema peab olema au sees ja igati kindlustatud! Raha on selleks tegelikult piisavat. Tuleb lihtsalt libavalitsejate arutule prassimisele piir panna.
  /   22:29, 15. märts 2018
Mitte ema ei pea olema au see, vaid PEREKOND JA VÄÄRTUSHINNANGUD peavad olema au sees. Mis te nendest emadest ülistate koguaeg-vaadake ringi, üksikemade arv aina kasvab-mis seal aus sees olema peaks? Kasvage enne ise suureks, siis hakake lapsi tegema. Mõelge ka, kellega pere loote ja kas teil üldse on seda vajalikku materjali, millele ühine elu rajada, kus ka lapsi kasvatada. Laps vajab mõlemat vanemat, mitte ainult ema ja isa olgu siis see pangaautomaat vaid.
K
Kahjuks  /   19:29, 16. märts 2018
paljud emad arvavad, et nemad ongi au ja uhkus. Ruttu voodisse, valimata kellega. Laps sünnib ja kohe nõuab raha. Küsisin ühe noore käest, et lubasid oma lapsele midagi niisugust nagu sulle tehti, miks sa nüüd siis nii teed? Ei meest, raha, tööd ja vaja kogu aeg jahil käia, et uus mees ja isa lapsele leida.
  /   20:44, 15. märts 2018
Kirjapilt ei näita just kõige teravamat pliiatsit, aga seda näitab ka mehe valik, kellega laps saadi. Vaevalt see mees peale lapse sündi selliseks muutus, ju ikka oli juba varasemalt, aga nagu ikka, arvavad inimesed, et nemad muudavad teist poolt ja kui seda ei juhtu, muutub vaid hullemaks, on kisa taevani. Riik siis maksku kinni inimeste enda rumalused ja jääb õigust veel ülegi. Lastest on kahju, et vanematel mõistust pole.
O
Oi  /   21:28, 15. märts 2018
Selliseid tarku ja ettenägelikke on juba terve ilm täis - need, kes üldse enam lapsi ei tee, vaid ninnunännutavad mõnd kutsat või kassikest.
T
To oi  /   22:13, 15. märts 2018
Mida seal ette naha-kui jõi siis oli juba alarm tööle läinud. Aga lahe ju oli koos pidudel käia, täis juua ja hommikul pead parandada
T
To 21:28  /   23:57, 15. märts 2018
Kutsat ja kassikest nunnutavad ka lastega pered? Loomi odavam üleval pidada ka kui lapsi, ehk sellepärast?
P
Pigem   /   19:30, 16. märts 2018
nännutagu koeri-kasse kui sünnitavad lapsi, keda nad ei vaja.
M
muutumine on väga pikk protsess  /   01:00, 16. märts 2018
ja seda räägib 27 aastat abielus olnud inimene. Väga paljud ei muutugi, jäävad sellisteks kogu elu ja just sellised peaksidki üksi elama .... elu pole nii lihtne nagu see esmapilgul paistab.
S
siin aga räägib 35+ abielus olev inimene  /   12:56, 16. märts 2018
Nõus, et muutumine on pikk protsess. See aga ei õigusta esimesel kohtumisel kohe laste soetamist. 18 aastane peaks siiski veel õppima mõeldes tulevikule. Samuti saab ilma lasteta koos elada ja see olekski aeg üksteist korralikult tundma õppida ning hinnata üksteise muutumise võimekust. Ei ole vaja ka igast põgusast kooselust kohe last soetada. Aeg oleks hakata aru saama, et laps ei ole asi mille tüdinemisel panen riiulile, ei ole ka äriprojekt.
1
123  /   09:54, 16. märts 2018
Ja kas sina elasid antud perega koos, et tead nii tàpselt kunas tekkisid joomise probleemid ? Mis mòtet on targutada kui tàpsemaid asjaolusid ei tea ?
4
456  /   13:04, 16. märts 2018
Kui ema on 20 aastane ja laps 1,5 aastane, siis laps eostati 17 aastaselt. Kuna siis üksteist tundma õpiti? Probleeme mõistma hakati? Oli ju niiii kiiire lapsesaamisega.
T
teate  /   20:36, 15. märts 2018
Mehed peaksid hakkama naistele peale maksma kui üldse last tahavad. Ja naised, kes joodikutele lapse sünnitavad, peavad riigile trahvi maksma.
T
to 20.36  /   15:03, 16. märts 2018
pea pooled Eesti mehed ongi joodikud.
E
Ei  /   20:23, 15. märts 2018
Sa ei ole halb naine. Tegid õige otsuse oma suhtest lahkumise osas aga. . . Alati on üks aga- last saades peaksid olema valmis kasvatama teda ka ilma toetuseta ja olema kindel oma võimekuses. Endine elukaaslane ütles otse, et saame lapse ning ta on nõus kasvatama teda üksi kui lahku läheksime. Ta teadis, et on piisavalt küps ning on ka võimalused. Minul aga jäi sel hetkel elukogemusest puudu ning läks neiu koos sooviga uue mehe juurde. See oli kõige parem otsus Temalt. Tema sai uue mehega lapse ning mina uued tutvused kes on avardanud maailmapilti ning muutnud küpsemaks. Tädi aga tegi lapse tuttavaga kellel oli perekond ning nõudmisi elatisele ei järgnenud. Elatiste nõudmised on tulnud meeste litsakusest ning naiste naiivusest ning elukogenematusest.
M
Mis mõttes nagu ?  /   22:41, 15. märts 2018
Ma ei saa aru inimestest, kes leievad, et naine peab kõik lapsega seotu enda kanda võtma .Üksi ta seda last mitte kuidagi saada ei võinud . Ja see aeg, kus usuti, et laps kapsamaa pealt kuremamma nokast poetatuna leitud on, peaks ka möödanikku jäänud olema . Meil on ühiskonna õpetus, meil on perekonna õpetus, meil on anatoomia koolides. Õpetajad peaksid oma palga või õpilased koolraha tagasi maksma ,kui nad siiamaani usuvad, et lapsi ü k s i saadakse. Kui lähete kellegiga linade vahele, teadke, et sel võivad soovimatud tagajärjed olla. Ärge tehke ennast ja tulevast ilmakodanikku õnnetuks .Seni kuni pole meest, kes teiega lapsi saada sooviks, kasutage kondoomi .
1
123  /   09:53, 16. märts 2018
Mina sain esimese lapse ootamatult- kasutasime kaitsevahendeid. Aga olin siis see 0.1% kes vaatamata kaitsevahendile rasestus. Pole mòtet panna kòiki ùhte patta- iga olukord ja iga lugu on erinev. Lisaks on vanemaid kes peidavad oma sissetulekuid, laveeritakse et ei peaks maksma..pole.mòtet sùùdistada vaid ùht osapoolt ja vàita et "said lapse, pead ise hakkama saama". Kunagi ei tea ette elu keerdkàike, aga see on selge- lapse tegemiseks on vaja mòlemat osapoolt. Ja vastutus lapse ees lasub mòlemal !!!
T
teet  /   10:24, 16. märts 2018
mismoodi ootamatult, kui sa peale rasestumist aborti ei teinud, siis järelikult oli see soovitud laps ja mingist ootamatusest pole juttugi!
R
riiki ei koti  /   20:17, 15. märts 2018
kellegi mured, peaasi, et oma maksud kätte saab.
K
Kas  /   20:08, 15. märts 2018
millestki targemast pole enam ÕL-is kirjutada,et igasugust jama aetakse.Ei huvita,kes kellega käib või mida ta teeb või tegemata jätab.
Õ
Õige  /   22:10, 15. märts 2018
Palju huvitavam on kes keda on ära tapnud
M
m  /   20:02, 15. märts 2018
Mees hakkas jooma alles peale lapse saamist? Natuke kahtlen selles.
  /   22:09, 15. märts 2018
Kohe ei usu, aga oli ju lahe
M
Mees  /   08:20, 16. märts 2018
Ma pöörasin ka umbes aasta pärast lapse saamist jooma. Mitte padu-tsüklijoodikuks, vaid selliseks, kes paar kolm-korda nädalas õhtul baaris 4-5 õlut võtab. Üritasin nõnda üle saada sellest, et naine mu kuivale oli jätnud ja vaatamata lapse beebi-ea möödumisele asi kuidagi paraneda ei tahtnud. Ootamine ei aidanud, rääkimine ei aidanud, ega joomine ka ei aidanud. Osisin endale hobi. Mõni aasta hiljem leidsin hobi kaudu ka uue naise.
E
ert  /   19:43, 15. märts 2018
Riik peaks enne abielukandidaate atesteerima, kas nad on abieluks ja laste saamiseks valmis. Aga seda te ju ei taha...

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis