Küll tallinlased olid pettunud, et enamik neist majesteetliku (236,6 meetrit pikk) Graf Zeppelin LZ 127 ülelendu 25. juulil 1931. aastal ei näinud ja alles järgmise päeva lehest luges: „Eile kell 15 teatas mereväe Ristna vaatluspunkt, et seal on ilmunud silmapiirile õhulaev. See oli Graf Zeppelin. Tallinna kohale jõudis õhuhiiglane pea täpselt 15.10, kust ta peatumata ja ja ilma ringlendu Tallinna kohal tegemata otsesuunas üle Raekoja platsi suuna võttis Helsingi peale.“

Tsepeliin oli Tallinna kohal vaid kuus minutit. Lendas küll madalal, 500–600 meetri kõrgusel, aga kes ei teadnud, ei osanud tähele panna.

Eesti pealinna kohale tuli LZ 127 olles teel Leningradi, et sealt polaarekspeditsiooni alustada. Tegelikult oli plaanitud üle Läti lennata, aga ilmaolude tõttu otsustati lennata Hiiumaa juurest piki Eesti rannikut, Tallinnast võtta kurss Helsingile ja siis ennast veel kord Eestis näidata, et rõõmustada Narva-Jõesuus suvitajaid enne, kui ületatakse Venemaa piir.

Graf Zeppelin lendas üle Franz Josephi maa, peatus jäälõhkuja Malõgini juures, tegi tiiru Taimõrini ja tuli siis üle Novaja Zemlja tagasi Leningradi, kust mindi tagasireisi alguspunkti Friedrichshafenisse. Nädalaga lennati läbi 10 600 (teistel andmetel 13 100) kilomeetrit.

Jaga artiklit

8 kommentaari

J
Jah  /   19:50, 27. juuli 2018
ja siis tule Led Zeppelin ja siis Lavly Perling, ühesõnaga: let the perling.
  /   16:43, 27. juuli 2018
Kui nüüd lõpuni õelutseda, siis fotol on maailma esimene jäik õhulaev ja pilt on tehtud 2. juulil 1900. Graf Zeppelin valmis alles 1928. aasta septembris ja oli kõige edukamalt tegutsenud õhulaev, tehes 590 lendu, neist 144 üle ookeanide, viibides õhus 17 178 tundi ja läbides 16 95 272 km ning vedas 13 100 reisijat. Hea on olla tark, mulle meeldib!

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis