46 kommentaari

M
MÖÖRTSUKAS MÖÖÖRTSUKAS  /   11:30, 7. sept 2018
MÖÖ ÖÖRTSUKAS
J
Jaan  /   09:15, 7. sept 2018
Väga hea, et asju õigete nimedega nimetatakse: ongi mõrtsukas!
K
Kergliiklus. T.  /   08:04, 7. sept 2018
Eestile on kombeks, et paljud enda meelest rattaprofid, ei sõida kergliiklusteedel, ehkki see on paljudes kohtades juba olemas. Tallinna ümbruses sõidab 75 % "rattaproffe" tiheda liklusega sõiduteel.
J
Jaan  /   09:16, 7. sept 2018
Kas olete proovinud sõita jalgrattaga 30 km/h rulluisutajate ja väikelaste vahel? See oleks ju suisa kuritegu.
L
Leps  /   09:55, 7. sept 2018
Kas oled proovinud sõita autoka 50km/h tuigerdavate jalgratturite vale?
  /   10:08, 7. sept 2018
Autoga sõit pole eesõigus. Arvestama peab kõigi liiklusvahenditega.
K
Kuidas  /   00:38, 7. sept 2018
nad küll seda rooli joovad? Lahustavad kuidagi või mis?
D
Dr. Aadu Kadakas  /   01:26, 7. sept 2018
Küll sa oled vaimukas! Ma ei suuda naeru pidama saada.. Kustkohast sa nii hea huumorisoone oled pärinud?
O
oma bioloogiliselt issilt Aadult  /   14:34, 7. sept 2018
oma perenime , seda Kadakat, ta mulle ei pärandanud ,aga naljasoolikast polnud tal kahju.
M
Mõrvaritest siiber.   /   23:33, 6. sept 2018
Pealgiri on jumala täppi. Kui mees oli joobes ajas teise alla on ta mõrtsukas. Ja sellistelt tuleks elulõpuni juhtimis õigus ära võtta. See et kus keegi paiknema oleks pidand või. Pealgiri on vale. See on küll õieti öeldud. Tapja Kahju minul sellistest pole.
K
Kadri  /   20:23, 8. sept 2018
Kui ka jalgrattur oli liigeldes purjus siis kumb neist rohkem süüdi? Ja kui purjus jalgratturi manööver põhjustaski õnnetuse?
M
Martt  /   23:17, 6. sept 2018
Veits haige pealkiri.
E
Eino Taruk  /   23:33, 6. sept 2018
Mis pealkirjas ebaõiget oli?
P
Peeter  /   01:34, 7. sept 2018
Tehniliselt ebakorrektne, sest ametlikku joovet pole veel tuvastatud. Aga varasemaid liiklusrikkumisi arvesse võttes - ega ta mingi leeripoisike ka ei ole. Nii et tundub ok..
A
andres  /   22:10, 6. sept 2018
Millal tulevad teedele tagasi patrullid. Sellest ei ole midagi kasu kui trahvid teha mitmekordseks. Suurlinnadest eemal on liikluspolitsei haruldus. Punase raamatu vääriline
  /   23:41, 6. sept 2018
Igale külavaheteele üksikule autole patrull?! Miks roolikeeraja ei täida politseiniketa liikluseeskirju, miks ei olda tähelepanelikud, miks ei valita sobivat kiirust vastavalt teede ja ilma olukorrale?
J
ja  /   12:39, 7. sept 2018
miks minnakse joobnuna rooli
R
Ratturid seinaäärde!  /   21:13, 6. sept 2018
Samuti lapsed, nagu ütleb üks armastatud naispoliitik, sest ka nemad ei oska maal elada. ratturid samuti. Üldse oleks vaja seadust, et teed on ainult roolijoodikutele! Vast siis lõpevad õnnetused jalgratturitega.
J
juht  /   20:48, 6. sept 2018
need rattamehed sõidavad seal,kus neile sobib,purjus juhtimine pole alati liiklusõnnetuse põhjuseks
S
samuti juht  /   20:58, 6. sept 2018
Mina sõidan igapäev vähemalt 250km. Näen jalgrattureid piisavalt palju. Eriti just vanema põlvkonna inimesi, kes kuskilt linnalähedalt maalt linna sõidavad, et poes käia. Ja matkalisi näen. Kõik sõidavad alati väga tee servas ja vanemad inimesed sõidavad autot kuuldes peaaegu kraavi. Mina küll ei näe selliseid rattureid kes sõidavad risti-rästi üle kogu tee. Ilmselt olen kuskil väga valedes kohtades sõitnud.
T
Teeline  /   22:21, 6. sept 2018
Ju siis oled. Mul on tulnud mitu korda nelja jalaga piduritele hüpata, kuna rattur teeb täiesti süüdimatult , ilma kuhugi vaatamata, vasakpööret. Siis sõidetakse valel pool teed, sõidetakse üks ühel, teine teisel pool teed. Pimedal ajal valgustamata ja tumedates riietes ratturist rääkimata.
1
1234  /   20:42, 6. sept 2018
Väga suur soov on jalgrattaga sõita, kasutada tervislikumat eluviisi. Jalgsi kahjuks ei jõua väga pikki maid kiiresti läbida. Kuid kuuldes pidevalt neid roolijoodikute ja muude hullude teemasid, siis kuidas kurat peaks julgema rattaga kuskil sõita? Igal pool pole ju turvalisi kergliiklus teesid. Liiklus on nii hukka läinud, et kuskil paksu metsa sees julgeb ainult jalgratta välja võtta.
T
Tervise, Ratas  /   07:36, 7. sept 2018
Kahjuks näitab elu ise, et avalikel teedel rattaga sõit on eksstreemsport - enamik pääseb eluga, mõned mitte. Linnades rattaga liikudes on lausa rumal rääkida tervisespordist: hingatakse ju sisse liiklussaasta, mis vähemalt autoga sõites tuleb läbi salongi õhufiltri. Meil on lisaboonuseks ka ikka veel suur räigelt saastavate diislite hulk. Arenenud maailm, k.a. Hiina, hakkab loobuma diislitest.
N
Nups  /   20:14, 6. sept 2018
Kas pealkiri vähe ennatlik pole?
T
Tiit  /   20:51, 6. sept 2018
Kindlasti on! Indias oli üks guru, kes oli 11 aastat surnud ja ärkas jälle ellu. Miks ei või saare jalgrattur ellu ärgata.
S
somatid võivad ellu ärgata  /   14:36, 7. sept 2018
ka enam kui 11 aastat hiljem.
Midagi pole välistatud.
K
Kätlin Heinsoo  /   20:10, 6. sept 2018
Purjus peaga autoga sõitmine on ohtlik. Autoroolis sõiduajal mobiiltelefonis olemine ei ole tegelikult ohtlik.
T
Teadmiseks  /   07:53, 7. sept 2018
Katsetes vabatahtlikega on ammu kindlaks tehtud, et mobiiliga autoroolis rääkimine on võrdne ligikaudu 1,5 promillise alkosisaldusega juhi veres, ehk siis keskmise astme joobega. Vahet polnud - kas "käed vabad" või mitte.
T
To teadmiseks.  /   10:36, 8. sept 2018
On vahe ja suur. Kui sa räägid telefoniga ilma "vabade käteta" siis sa samal ajal jälgid ka liiklust. Kui aga "vabade kätega" siis on pidevalt jama , et sina kuulad sind mitte või vastupidi. Teine kord ujub ja kajab see heli et teisel pool toru ei saa inimene sinu jutust mõhkugi aru ja siis sa ei jälgi enam liiklust sest tegeles n.ussitava "käed vaba" süsteemiga , teed telefonile restarti ja üritad uuesti abonendi numbrit valida. Seega oled sunnitud tegelema kõrvaliste asjadega.
K
Kati  /   20:05, 6. sept 2018
Iga jalgrattur on liikleja. Jalgratas on paraku sõiduvahend-liiklusvahend ja sellega maanteel sõit on lubatud võrdväärselt teiste liiklemisvahenditega. Paraku jääb Eestimaa liikluses vajaka liiklusreeglistiku mitte jälgimises. Seega auto ja jalgratas võivad mõlemad maanteel sõita. Ei loe, et jalgrattur sõidab keset oma sõidurada nagu autogi. Kes pole aru sellest saanud, et rattur peab liikuma sõiduteel, mitte tee ääres või kraavis. Mõõdasõitu tuleb osata teha ka mootorratturist ja jalgratturist. Samuti nagu jalakäijate ylekäigukohtades tuleb lasta jalakäijad yle tee, mitte neile otsa sõita või mitte peatuda, et jalakäija ei saaks yle tee. Õppige liikluseeskirjad selgeks.
Jalgratturil peab olema ka helkurvest seljas, et end nähtavaks teha. Lisaks jalgratta valgustusele, milleks on pimedal ajal töötavad esi- ja tagatuled. Või nõutakse Eestis ainult ripphelkuri olemasolu?
K
Katile  /   20:31, 6. sept 2018
Muidu ju õige jutt sul. AGA iga liikleja peab hoidma võimalikult PAREMALE POOLE teeäärt. Seda ka jalgrattur, mitte aga jõlguma KESET sõiduteed.
S
Sebija  /   21:52, 6. sept 2018
"Võimalikult paremal" on suhteline mõiste. Kui mõni tolbajoob on pudeli tee äärde puruks visanud, siis ongi hetkeline "võimalikult paremal" juba keset sõiduteed.
N
nonoh  /   07:53, 7. sept 2018
sellisel juhul on tegemist möödasõiduga takistusest, järelikult anda teed vastusõitjale ja takistusest möödasõidul anda märku möödasõidust.
K
kebija  /   10:00, 7. sept 2018
"Võimalikult paremal" on hea mõte ja eriti pimedas, kõik need kes seal paremal teeääres sebivad jäävad alla nii, et ei saa arugi oli tegu kitse, jalakäija või jalgratturiga. Muidugi on hea kui kannab helkurvesti, jupid jäävad vesti sisse ja kergem pärast kotti koguda.
S
Sebijale  /   10:27, 8. sept 2018
Sellisel juhul peab veenduma oma manöövri ohutuses. Ja hea oleks ka käega märguande teha. Näiteks mina näitan suunda isegi kui vastu tulevast jalakäiast mööda sõidan, sest sõidan reeglina keskmisest suurema masinaga ja seetõttu taga sõitjad saavad teada ees varitsevast ohust. Samas väga vähe on jalgrattureid kes käega suunda näitavad.
T
Teeline  /   22:26, 6. sept 2018
Liikluseeskiri ei kehti meil juba ammu!
Liiklusseadus Hetkel kehtiv
§ 31. Jalgratturi, tasakaaluliikuri juhi, pisimopeedi- ja mopeedijuhi kohustused
(2) Jalgratta ja pisimopeediga võib sõita jalgrattarajal või jalgrattateel või v õ i m a l i k u l t sõidutee p a r e m a ä ä r e lähedal, välja arvatud käesoleva seaduse § 48 lõike 1 kohase manöövri ajal. Jalgrattaga võib sõita ka jalgratta- ja jalgteel ning teepeenral, kui see on selleks kõlblik, ohustamata jalakäijat.
  /   23:45, 6. sept 2018
Jah ja kui sõidab teepervest veidi rohkem tee keskjoone poole, võib kindlasti otsa sõita.
K
Katike!  /   12:52, 7. sept 2018
Jalgratturil ei pea olema seljas helkurvest! Võib-olla soovitad veel vilkuri ka pähe kinnitada? Kui autojuht on juua täis või ninapidi telefonis, ei päästa ratturit ka sireen.
1
12:52  /   10:30, 8. sept 2018
Jah eriti kui veel jalgratturil silma ja kõrvaklapid peas, pimedas üleni tumedat tunked seljas, siis ei päästa teda tõesti midagi.
Õ
Õnnelik autojuht?  /   19:54, 6. sept 2018
Iolmselt tuli lätist ja imetles ilusat pudelit, mille sai maru odavalt! Lätis on joogid maru odavad, lauaviin ja karuõlu. Seal riik hoolib lihtrahvast.
S
Süüdi s0rtsipojad  /   10:39, 8. sept 2018
Poleks nii IoIIi aktsiisi poliitikat teinud, polnuks tarvis ka Lätis käia ja nii mõnigi liiklusõnnetus jääks olemata.
P
Purjus  /   19:47, 6. sept 2018
juht on purjus. Kus asus jalgrattur ei omagi enam tähtsust. Lõuna Ameerikas teetöölised lasevad leiba luusse peaaegu keset teed pikali maas asfaldil. Keegi selga ei sõida, kõik mahuvad mööda.
T
tom  /   20:23, 6. sept 2018
Eksid. Joove pole automaatne liiklusõnnetuse süüline põhjus. Seaduse järgi on süüdi see, kes teeb vale manöövri.
  /   23:47, 6. sept 2018
Juht sõitis autoga otsa. Õige manööver.
A
arvamus  /   19:16, 6. sept 2018
Riigis, kus isegi siseminister on roolijoodik ei ole see üllatav
  /   01:13, 7. sept 2018
Isegi Presidentt

Päevatoimetaja

Silja Ratt
Telefon 51993733
silja.ratt@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis