183 kommentaari

A
Arvamsus.  /   19:04, 12. sept 2018
Aga küsisti ju arvamust. Miks ta siis ei või arvamust avaldada? Kui tema arvamus põhineb piiblil siis on see ikkagi tema arvamus ja kui ta viitab piiblile siis see on lihtsalt enda arvamuse selgitamine. Eeesmärk pole kellelegi enda usku pealesuruda vaid lihtsalt öelda miks keegi midagi arvam.
E
ehhh  /   18:11, 12. sept 2018
see oli pagari tänava ülekuulamine, mitte intervjuu. Laualamp näos oli ainult puudu. Väga inetu lugu oli.
E
Elukutseline Setu  /   10:39, 13. sept 2018
Iga saade peaks ikka püsima kavandatud raamides ja teemal ja kui saatekülaline (ilmselt ette teades nii teemat kui saate kontseptsiooni) püüab teemast mööda minna, tuua sisse asjasse mitte puutuvaid teemasid ja üldse saatejuhtimist üle võtta siis ... ei aitagi muud kui "kõva käsi", lamp näkku. Sest muidu sellised avantüristlikud provokaatorid korraldavad selle saate raames midagi sellist mida keegi ei suuda ohjata. Kui neil (amtud juhul Gräzinil) on vajadus oma saadet teha siis ... ah jah, tal ju vist ongi ühes teises kanalis oma saade.
R
R.  /   16:29, 12. sept 2018
Tõsi, et Gräzin veits laialivalguva jutuga ja kohati selline arusaamatu keerukus, kuid ikkagi julge mees, et julgeb Piiblit tsiteerida ja ei häbene uskuda Jumalat! Selliseid poliitikuid võiks rohkem olla!
H
hmm  /   15:38, 12. sept 2018
Ükskõiksega on raske manipuleerida : mis iganes ka ütled, kõik rabiseb mööda külgi alla . Muide, kas hea ja kurja tundmine, ehk hinnagute andmine mitte patt polnud ?
M
ms  /   14:35, 12. sept 2018
Võtke teadmiseks, et PIIBLIT on suuremosa Euroopa ja Ameerika kõik teadlastest, aegade jooksul, kõige rohke kõigist teistest taedusharudest uurinud, isegi rohkem meditsiiniteadustest.
Kogu teadusmaailm on mõistnud, tunnetanud, et Piibel on paljuütlev, õpetav, samas tarkuste allikas, ainult keegi pole veel tänaseni maailmas Piiblit suutnud, mõista, mõistvalt aru saada?
Ka mitte ükski usklik. Kuigi nad ise arvavat mõistvat.
Kõik teadlased armastavad näiteid, võrdlusi tuua just piiblis.
Gräzin on teadlane, õigusteadlane, jurist ja esineb ehtsalt teadusmehelikult!
Tadlased nimetavad Piiblit; RAAMATUTE - RAAMATUKS!
  /   15:15, 12. sept 2018
Saade pole koht,kus piibliga vehkida.Gräzin oli ise kuidagi kahtlaselt hyperaktiivne
  /   17:36, 12. sept 2018
Hea raamat, tarkuste tarkus, keegi ei saa sellest aru? Päris hea...
S
suletud kõrvad  /   14:34, 12. sept 2018
Tundub ,et piibel on oma töö teinud,sest vahutav jutt ajab kogu aeg üle ääre.
Siis on midagi väga valesti,kui piibli varjus tahetakse oma üleolekut näidata.
Keha miimika ütleb rohkem ,kui sõnad.Mõttetut loba on mõttetu kuulata.
Ka teod kõnelevad rohkem kui sõnad.
M
mulle tundub,et  /   14:49, 12. sept 2018
hoopis 50 aastat nõukogude ateismi on oma töö teinud.Inimesed on tiblastunud, ei au ega häbi.
A
Ah jätke juba see kisa!  /   12:31, 12. sept 2018
Ega siis asi polnudki mingis piiblis. Hardi Tiidus ütles sama asja juba oma eluajal välja, kuidas nimetati erapooletuks olemist. Kas oled poolt või vastu, leigeid nimetati ....deks, kes mäletab, see teab kelleks.
N
No jah  /   12:12, 12. sept 2018
Eks siis Tralla olegi Euroopa "väärtused" päriselt ka omandanud. Oodake nüüd mõni kuu ja te näete alles tallermaad, kus tõelised väärtused porri tallatakse. Vaatasin täna Bundestagi infotundi, kus esines AFD ja sellejärel sots Schultsi vihapurskeid, siis hirm tuleb peale, kuidas maailm on hullunud. Ei mingeid juuri, ei mingeid elutõdesid, üks hullunud rahvamass.
O
ole  /   12:09, 12. sept 2018
Ei ole euroopalikke väärtusi kristluseta? Kõigepealt - mis erilised asjad need euroopalikud väärtused siis on, et sarnaseid või paremaid mujal ei ole? Ja kristlased, kes oma usku peamiselt tapmiste, piinamiste ja orjastamise abil on levitanud? Nõustun täielikult Marxiga - "religioon on oopium rahvale". Niikaua, kui inimkonnal on jumalad, on meie maailm lapsekingades. Ja millest siis asi alguse sai? Ühe naisterahva abielurikkumisest, kes asja püha vaimu kaela ajas ja tema lihtsameelsest kaasast. Ega naine pole marmorvähk, kes iseseisvalt paljuneb;))) Igor ajab pada...
S
sa oled marksist,  /   13:51, 12. sept 2018
minul oleks häbi olla.Alles siin avasime kommunismiohvrite mälestussambad.Tema tsiteerib Marxi, leidis kah autoriteedi.
A
Ants  /   13:56, 12. sept 2018
Klassikuid võib tsiteerida alati ja eriti veel siis kui vajalik.
M
Marx on samane klassik  /   14:51, 12. sept 2018
nagu Hitlergi, aga katsu sa viimast tsiteerida.
K
kole on  /   11:53, 12. sept 2018
see ristimehikeste propa ja manipuleerimine. riik on meil muinasjutuprii.
H
hetzer  /   09:37, 13. sept 2018
Kahjuks aga mitte lapsikuse ja lolluse prii, kole on....
A
Aldo  /   11:49, 12. sept 2018
Tralla käitumine oli vastikult sõjakas ja katkestav. Kui ei taha lasta inimesel rääkida, siis pole ju mõtet teda üldse saatesse kutsuda.
K
kui lasta Gräzinil rääkida, siis jõuavad jõulud enne kätte kui tema jutt otsa saab  /   13:37, 12. sept 2018
see Gräzin seal Brüsselis on looduseõnnetus, küll näete.
P
probleemi pole  /   10:59, 12. sept 2018
Kui keegi hakkaks saates oma partei programmi tsiteerima siis katkestataks teda sama moodi. Kristlase parteiprogramm on piibel.
T
tõega   /   10:36, 12. sept 2018
Saatejuht on Brüsselist ära ja ilmselt pole enam kursis euroopalike kristlike väärtustega . Võib olla on selle alahindamine tingitud siiski sellest, et inimestena ei tohi me näidata küsimuste lahendamisel leigust, mida ilmselt Brüsselis saadud kool vastupidi on õpetanud.Nii need asjad edasi kanduvad, antud juhul siis saatejuhi mõtlemisse.
S
selleks, et öelda: "Ära varasta.", ei pea piiblit üleval hoidma ja ette lugema.  /   13:46, 12. sept 2018
Kui inimene jõuab kristlike/inimlike väärtuseni alles sellises eas siis on see kurb. Milliste väärtuste järgi ta siis siiani elas?
I
Igor  /   10:27, 12. sept 2018
annan sulle hüva nõu,,,viimane aeg on astuda EKRE parteisse, siis võin su juttu ka edasi kuulata
K
Kurb  /   11:21, 13. sept 2018
Ma annan ka Igorile nõu: sa tsiteeri enne jutu sees, kui oled telesaates ja alles hiljem ütle, et eelpool mainitud tõetera on pärit Piiblist. Otsesaade seda ju võimaldab, muidu lõikavad välja.
T
Tervishoiunõunik  /   09:35, 12. sept 2018
Tralla sündroom on kujukas näide,kuidas üks inimeseloom kaotab täielikult oma autoriteedi.
M
Muinas-Jullede aeg võiks läbi saada  /   09:17, 12. sept 2018
Maailmas on ligi 3000 usku, mille keskmes on ainujumal nagu Kristus. Kui ateist ei usu ühegi 3000 ainujumala olemasolusse, siis kristlane ei usu ülejäänud 2999 olemasolusse. Seegaon kristlased statistiliselet ateistid:)
3
30 aastat tagasi  /   09:40, 12. sept 2018
tõrjusite ju rõõmuga, mis siis nüüd lahti on ?
  /   10:20, 12. sept 2018
Ei saa Teie kommentaarist aru, 30 aastat tagasi.
A
AJ  /   08:45, 13. sept 2018
Soovitan lugeda Oshot (Usaldus, Suund, mitte keskpunkt, Pilgrim 2016). Päris huvitavad seisukohad. Osho kirjutab: kui sa ei näe tähendust sõnas jumal, siis ära muretse, nimeta seda eksistentsiks, nimeta seda kõiksuseks. Ta kirjutab, et nn. religioonid on olemas su süütunde tõttu, need ei eksisteeri jumala tõttu. Sa kardad, sa tead, et sul pole õigus: sa pead otsima kelleltki abi, sellelt, kellel on õigus...
G
Gräzin  /   08:57, 12. sept 2018
hakaku kirikuhärraks, aga mitte ärgu kippugu Euroopa Parlamenti!
T
Tõeleid  /   09:41, 12. sept 2018
pesuehtne redis.
H
Harri Kingo  /   08:57, 12. sept 2018
Piiblist millegi tsiteerimine pole teab mis hirmus tegu. Loen, et paljudel pole isegi aimu, kuivõrd on piibel nende endi mõtlemist ja arusaamisi mõjutanud. Sealhulgas ka neid, kes on siin ägedad piibli ja igasuguse religioossuse vastased. Nad isegi ei aima, kuivõrd piibel nende arusaamu, kombeid, tavasid, mõtlemist läbi kultuuri tegelikult on määranud.
Sõbrad ateistid: on ikka päris häbiasi olla nii ära lõigatud omaenda ajaloolisest ja kultuurilisest taustast. Te olete targad, et siin anonüümid olete: nii ei saa keegi teie harimatuse pärast teid naeruvääristada. Eks kiruge edasi, kui te paremini ei oska, aga oleks teist targem, kui te endid ise siin ei naeruvääristaks. Teid ei saa ju sellistena tõsiselt võtta.
M
Muidumeez  /   09:15, 12. sept 2018
Eks neid muinasjuturaamatuid väljamõeldud kangelastega ole küll ja küll, aga just seda raamatut peab äkki hirmtõsiselt, parem veel kui sõna-sõnalt võtma.
A
Ants Tutt  /   09:51, 12. sept 2018
Avalik-õiguslik televisioon ei ole koht piibli ettelugemiseks ja usust vahutamiseks.
Ja Tralla oli väga tubli, näitas vahutavale Gräzinile koha kätte.
Edu Trallale edaspidiseks.
A
Arst  /   10:46, 12. sept 2018
Ants , mitte teie ei otsusta kuidas ja milliste näidete varal keegi ennast väljendab.
Just avalik-õiguslik televisioon on koht kus oma seisukohti avaldada. Teie ja Tralla üsna küündimatu arusaam avalikust õigusest ja maailmakäsitlusest on väga koomiline, pehmelt öeldes olete ennast lolliks teinud.
A
ateism  /   11:20, 12. sept 2018
on ka usk ja ETV on ammugi kallutatud kommunistide poole.
0
09:51/ pea nüüd pausi tutt  /   12:21, 12. sept 2018
Ei kuulutanud ju Gräzin jumalasõna selle otseses tähenduses, vaid üritas oma mõtet sealtvõetud tsitaadiga selgitada ja ERR polegi siis ühtegi vabameedia vaid sotside ja kesikute hääletoru. Selgemalt öeldes, valitsejate meelepärane pläramasin.
  /   12:41, 12. sept 2018
Selles on Teil täiesti õigus, et ERR on sotside ja keski hääletoru.
H
hetzer  /   09:47, 13. sept 2018
Kui sa ei oska tsiteerimisel ja ettelugemisel vahet teha, siis võiksid vähemalt oma imbetsilsust mitte välja näidata. Ja millised vanemad peaksid küll olema, kes selliseid tigedaid ja lolle noori hungveipinge sigitavad?
G
G  /   08:42, 12. sept 2018
Meje 100%- ne matsirahvas õppigu enne kombeid kui piibli pihta tulistama hakkavad.
K
Kahju  /   08:34, 12. sept 2018
Kahju, et Gräzin tahab piiblit tsiteerida, oli teine päris terav pliiats, aga ilmselt on tegemist allakäiguga. Piibli tsiteerimine millegi õigustamiseks või põhjendamiseks on sobimatu, hea et saatejuht selle ära jagas. Piiblist võib rääkida nt legendide, rahvakultuuri, juudi rahava ajaloo, kirikuajaloo, kiriku kuritegude või muus sellises kontekstis.
H
hetzer  /   09:49, 13. sept 2018
Kuule, keenius, kas kirikul peale kuritegude mõnda heategu ei olegi ette näidata? Kas või näiteks see, et sinusugune tähti tunneb?
Y
yyy  /   08:27, 12. sept 2018
No kui piibel ütleb, et "ärge olge tuimad, olge kuumad või külmad" siis ta tahab mässu Eestis. Kui paljud inimesed käivad tuima näoga vastu karva käival tööl, kannatavad tuimalt välja enesekekskseid poliitikuid, kes Eesti jaoks midagi ei tee. Kui paljud kannatavad tuimalt välja, et arsti juurde aega ei saa. Või et Eesti riigis sind Tallinna magalates igal pool võõrkeelselt kõnetatakse. No jah, Igor Gräzin soovib mässu. Sest ärge olge tuimad, olge kuumad või külmad. Ja ümberringi on niipalju jama, et see ajab kuumaks.
M
mamonamees  /   09:43, 12. sept 2018
käige nobedalt ja pühendumusega tööl , siis kasvab minu rahakott jõudsamalt.
K
kolmandik eestlastest  /   10:08, 12. sept 2018
on riigiametis. käi sa siin tööl nobedalt või lintalönta, tee midagi oma pere või tevise arvelt või sülita niisama lahhe - palgapäeval laksab arvele täpselt samasugune summa. nii et vahet pole.
  /   08:26, 12. sept 2018
Ah siis Gräzini vahutamine on piiblist loetud teksti ümberjutustamine, mitte tema oma vaimutöö!
T
tibu  /   08:24, 12. sept 2018
tähendab,Johannes Tralla on jõudnud oma ebakompetentsuse tasemele!
  /   08:08, 12. sept 2018
Kui keegi väidab, et ei ole Euroopalikke väärtusi ilma kristluseta, siis ajab ta mullikesi. Need ei ole kristlikud väärtused, vaid üldinimlikud väärtused, mille kristlus lihtsalt enda nimele kirjutas. Ja tänapäeval mingit muinasjuturaamatut oma tõdede aluseks pidada on ikka piinlik küll.
M
mõtlik  /   09:45, 12. sept 2018
ärge ajage segamini vana ja uut testamenti. Need on küll usud, aga lausa erinevad filosoofiad.
H
huvitav, miks  /   11:23, 12. sept 2018
üldinimlikud väärtused ei kajastu paljudes teistes regioonide rahvaste kultuurides nt kus naisi maa sisse kaevatakse ja nende päid kividega purustatakse või paganlikud riigid, kus inimesi ohverdati või lihtsalt ära söödi.Üldinimlikud väärtused meie, eurooplaste mõistes ongi kristlikud väärtused, millest ei viitsita kinni pidada, sest oleme mugavad ja laisad ja leiged.
  /   12:44, 12. sept 2018
Ei ole nõus. Lugege kristluse ajalugu ja pilt saab kohe selgemaks. Vaadake, mida teevad pühad isad siiamaani lastega.
J
ja milles kristlus siis  /   13:49, 12. sept 2018
süüdi on? Ega piibel ei käsi tsölibaadis elada, selle on jälle inimene ise välja mõelnud.Luterlased ju ei ela aga ikka kristlased.Muidugi on halbu inimesi igas pundis.Isegi paganate seas, kus nende üldinimlikud väärtused siis on?
H
hämmastas  /   07:57, 12. sept 2018
eilsetes ETV uudistes Tralla külmalt ebaviisakas olek, kui spordiuudiseid lugev Anu Säärits lõpetas spordialaga, mis pidi Trallale meeldima, ja seda ka Talle ütles, mispeale oleksin oodanud, et Tralla naeratab või tänab, aga ta pöördus külma näoga oma juttu ajama. Häbi noormees! Vist Brüsseli mõjud.
Ä
ätt.  /   08:10, 12. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
A
Arne  /   07:51, 12. sept 2018
Vaadake Saudi Araabia lippu. Araabia keelne tekst ja all MÕÕK. Tekstis on kirjas, et see MÕÕK on
islami usu levitamise vahend.
O
oot stopp  /   10:09, 12. sept 2018
nemad on meie sõbrad ja liitlased. ei tohi kritiseerida, või oled äkki kremli käsilane ?
J
Juta  /   07:47, 12. sept 2018
Kui Tralla poleks katkestanud, siis ta ilmselt poleks selle etteantud aja jooksul vist ise midagi saanudki küsida. Tralla tuli olukorrast üliprofessionaalselt välja!
  /   08:09, 12. sept 2018
Kas üliprofessionaale väljatulek on siis see, kui esitad inimesele küsimuse ja kui inimene vastama hakkab segad kohe vahele ja vastad endale ise? ERR ongi juba ammu selline, mida ei taha ei vaadata ega kuulata, on ka paremaid ja vabamaid ja ausamaid kanaleid.
K
kiitus  /   09:20, 12. sept 2018
Tralla teadis, Gräzinit tuleb hoida teema ja esitatud küsimuse rajal, sest muidu hakkab küsimuse eiramiseks aktiivse kehakeelega rääkima kõigest, mis antud teemal meelde tuleb ja mis ekraanil "seksikana" võiks mõjuda.
T
trilla-tralla  /   07:36, 12. sept 2018
globalistide tööriist.
M
Mida vaielda  /   07:06, 12. sept 2018
Jumal oli on ja jääb.Gräzin on tark mees,Trallale head arenemist.
T
Televaataja  /   06:44, 12. sept 2018
Sellist plära mida grjaazin suust välja ajas oli piinlik kuulata
M
maire  /   16:37, 15. sept 2018
Televaatajale soovitaks siis lastesaateid: "Ringvaade" ja "Terevisioon".
U
Usku kasutatakse  /   06:37, 12. sept 2018
ambitsioonide saavutamiseks. Ükski usk ei käse tappa.
I
Ikka ja jälle mõtlen:  /   06:29, 12. sept 2018
miks just see kristlik usk ainuke ja õige on? Nii palju saan aru küll, et usu pärast on inimesi palju tapetud. Noh, on vastajaid?
I
Ikka ja jälle mõtlen  /   07:32, 12. sept 2018
Ja asi pole selles mida tehtud on vaid oluline et inimene võtaks isiklikult usu vastu ja edaspidi usaldaks Jumalat kui loojat.
M
Maamees  /   08:18, 12. sept 2018
Ilmas on 2000-2500 erinevat usku, kas kristlus on õigem, parema jumalaga. Fakt on see, et läbi usu on tapetud kõige rohkem inimesi.
T
to 07:32  /   10:10, 12. sept 2018
Miks just Jumalat? Kas poliitikutest veel vähe on, kes rahvast oma rahakotti mööda pööravad? Mina olen realist, ei usu, kuni pole näinud. Siiani väga hästi elus toime tulnud.
H
hetzer  /   09:56, 13. sept 2018
Fakt on see, et sina oled rumal olevus....rehkenda kokku nende arv, keda inkvisitsioon on hukata lasknud, lisa sinna ka igasugused pro forma ususõjad.... ja teise tulpa kommunismi ja ateistlike rezhiimide ohvrid. Ja siis võrdle.
S
Seda, et  /   07:46, 12. sept 2018
Vastajaid oleks sulle palju, aga sinu kommentaarist jääb mulje, et sul endal on veel arenguruumi. Loe, môtle ja küsi mône aja pärast uuesti. Niipalju vôin öelda, et praegu oled küll oma arutlustega valel teel.
A
Ah nii?  /   10:06, 12. sept 2018
Kui mina ei võta ühestki mitmetuhandest usuliigist ühtegi omaks, olen valel teel? Hea kui sina suudaksid mulle tõestada, milline siis õige eluviis on? Valgusta siis mind? Milline sinu poolt pakutav kõigi arutlustega sobivaim on. Kui ära tõestad, võib olla taipan. Aga siiani ei pea ma õigeks, et ühe või teise pakutav just see õigeim on. Näita oma ainuõiget teed.
T
Tralla  /   06:10, 12. sept 2018
on nõrk ja pugejalikult kallutatud saatejuht.Edu,Gräzin!
  /   08:17, 12. sept 2018
on ja ainult sellised err tööd saavadki
J
ja poliitikud,  /   10:44, 12. sept 2018
kui küsitakse, hakkavad pikalt rääkima hoopis millestki muust, on tugevad? Miks nad siis ausalt küsimusele ei vasta?
T
tule taevas appi  /   03:55, 12. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
P
pole siin mingit muinasjuttu,  /   06:03, 12. sept 2018
Piibel on tõsine asi, moraal ja psühholoogia, rumal on see, kes seda eitab.Sa ei pea olema dogmaatik ega paduusklik, aga mitte eitama.
P
päkapikk  /   09:34, 12. sept 2018
Moraali ja psühholoogiat on kõvasti ka Grimmide muinasjuttudes.
Hakkame poliitikasaadetes tsiteerima?
K
kas üldse teate  /   10:32, 12. sept 2018
mida tähendab sõna muinasjutt ? see ei ole mitte fantaasia vms, vaid seda sõna seletatakse lahti paari teise sõnaga - muinas jutt ehk siis lugu muinastest aegadest. Lugu Troojast oli kah toonasele eliidile naljanumber ja fantaasia vili kuni üks vend "muinasjutu" alusel kavandi kokku panni, ja läks kaevas Trooja välja. siis oli eliidi suu lukus. näe, polnudki fantaasia.
I
inimkonnale  /   02:51, 12. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
I
inimkonnale  /   06:17, 12. sept 2018
Aamen!!! Väga hea lugeda käisin esimene kord kirikus kui olin 15 ei mõistnuk kõike 2008 sain päästetud elu muutunud peale seda palunud andeks kelkele haiget või valesti teinud olin väga arg ja mõtetu inimene nüüd mõistan kui suur vahe on heal ja kurjal EI SOOVI TEHA TAHTLIKULT MIDAGI HALBA TEISTELE SEST HEAD TEHA ON PAREM SELLENI PEAB JÕUDMA
A
asd  /   02:02, 12. sept 2018
Õigesti tegi, küsiti arvamust, mitte must-valgele kirjutatud vastust.
K
Kuuuurija  /   00:34, 12. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
K
kus su oma mõisus on igor   /   01:33, 12. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
T
to 01:33  /   10:53, 12. sept 2018
Hegemoonia kohta on sellist kirjas:
Masons should recall the lesson of the French Revolution. Although "they played a colossal revolutionary role; it consumed the majority of Masons..." Since the revolution requires the extermination of the bourgeoisie as a class, [so all wealth will be held by the Illuminati in the guise of the State] it follows that Freemasons must be liquidated.
When this secret is revealed, Rakovsky imagines "the expression of stupidity on the face of some Freemason when he realizes that he must die at the hands of the revolutionaries. How he screams and wants that one should value his services to the revolution! It is a sight at which one can die...but of laughter!" (254)
https://www.henrymakow.com/000280.html
S
selline arusaamatut käitumine  /   01:44, 12. sept 2018
on seletatav hallide ajurakkude hävimisega hulgaliste müütidega pärjatud etanoolijookide pikemaajalise tarvitamise tagajärjel.
  /   23:51, 11. sept 2018
Tralla oleks suitsema hakanud ja söestunud kui saates oleks Piibel kõlanud.
  /   05:50, 12. sept 2018
Kas Tralla on satanist?
I
ilmselt  /   06:04, 12. sept 2018
keegi gnostik hoopis v arg pugeja.
E
e-maalt  /   06:30, 12. sept 2018
moslem
O
oh ja  /   08:35, 12. sept 2018
lihtsalt näib, et Tralla ei tea ristiusust, piiblist ja üldiselt erinevatest religioonidest midagi aga ega enamus noortestki ei tea eriti midagi sellepärast, et neid on kasvatatud kaleidoskoopilises maailmanägemuses ja nei puudub terviklik pilt maailmanägemuses
V
vähe puudus  /   23:08, 11. sept 2018
Äärepealt oleks Gräzin saatejuhile piibliga vastu pead virutanud aga ta teadis,et kaamerad näevad.
See saatejuhi päästiski.Europarlamendis ka piibli jutluse kohad kindlustatud.Seal istumisel ei märka keegi millest jutt,peaasi ,et jutt jookseb.
Õ
ÕL  /   23:02, 11. sept 2018
suunan Teid mahakandmisele, kui arukat arvamust ei avalda.
M
mis arukat  /   10:46, 12. sept 2018
loodad ekre häälekandjast?
P
Piibel  /   22:53, 11. sept 2018
On Jumala söna ja ka ainuke reaalne moonutamata inimkonna ajaloost ja tulevikust rääkiv raamat
M
Mimoos 64a.  /   23:15, 11. sept 2018
Oleks enne öelnud oma tsitaadi ja siis viidanud piiblile poleks ehk katkestatud. Ja see jumalasõna pole taevast kukkunud, ikka inimeste poolt välja öeldud.
5
58+  /   00:18, 12. sept 2018
Sul tuleb ateistina pikk elu elada, et mõista, m i d a see kõik tähendab ja miks!...
  /   12:46, 12. sept 2018
Teil on siis kõik selge.
H
halleluuja  /   06:20, 12. sept 2018
niisiis tulevikust rääkiv? - minu teada toimub vähemalt üle aasta üks maailmalõpp, mis on piiblist välja loetud. kuidagi segaselt räägib see piibel meil siis.
A
asd  /   22:51, 11. sept 2018
vana kommunistina on Gräzin õigel teel
kuna ta avastab kõigist eurooplastest kommunismi
A
Ajalugu  /   22:50, 11. sept 2018
Napoleon Bonaparte :”religioon on välja mõeldud selleks,et vaesed ei tapaks rikkaid”.
5
58+  /   00:19, 12. sept 2018
Ü k s tõdedest...
S
Seda, et  /   08:13, 12. sept 2018
Isegi mitte Ü k s tõdedest, lihtsalt vale. Napoleon oli sôjamees, mitte filosoof. Ja kaugeltki mitte omakasupüüdmatu.
A
Avar hing  /   22:46, 11. sept 2018
Biiblis on välja toodud inimkonna tarkus ja tähelepanekud 1000-ndete aastate jooksul,aga mitte habemiku kõikvõimsusest ,kerge näide:kui mõni väiksehingeline tuleb sind solvama, siis ,et sa vastu ei hakaks ole targem ja mine minema,mis sa temaga ikka kraakled ta ju niigi õnnetu . :)
N
nojah?  /   22:40, 11. sept 2018
Aga Igor suruti nurka küll.
P
psühholoog  /   22:31, 11. sept 2018
Gräzini m.lapidamatus on lausa patoloogiline.
O
on  /   23:29, 11. sept 2018
psühholoogil vaja tähelepanu juhtida stalinlikule saatejuhile, vot see ei kõlba demokraatiasse.
H
Harri Kingo  /   22:28, 11. sept 2018
Gräzin oli kahjuks liiga hüplik, liiga laialivalguv, liiga emotsionaalne oma mõttearendustes, et tema mingi konkreetne ja selge idee (ideestik) oleks sellest saatest selgelt välja koorunud.
Saatejuht oli allpool igasugust taset, sest tema positsioon paistis liiga selgelt välja ja oli saatekülalise suhtes üleolev, halvustav, pilkav, kohati lausa vaenulik. Saatejuht pani täiega tuima: EL nii nagu see on, on parim võimalik lahendust jne. Harva, kui olen nii erapoolikut ja oma kõrkuses ebaprofesionaalset saate juhtimist näinud.
Saatejuhi ülipüüdlikult poliitkorrektne tuima panemine oli samas tema nõrkus, mis oleks aga vajanud märksa selgemat, loogilisemat, sisukamat vastust. Midagi Endel Lippmaa stiilis. Gräzini jutt "hingede liidust" oli ju iseenesest armas, aga kaugelt liiga poeetiline ja abstraktne EL tänase reaalsuse iseloomustamiseks või tee näitamiseks tupikust välja.
Sellisena jäi see saade vägagi kaootiliseks ja meenutas mulle mõne Facebooki teema all olevat kommentaariumit, kus on kirjutamas palju emotsionaalseid inimesi ja igaüks neist paljudest kirjutab miskit oma asja. Kõik oleks justkui samas teemas, ometi on kommentaarium paras kaos.
Gräzin oma emotsionaalsete arendustega igas võimalikus suunas oli selles saates see "palju inimesi" ja nii on väga raske tema jutule mingit ühist joont alla tõmmata ja sinna ühist mingit ühist nimetajat kirjutada. Tema visioon, mille ta lõpuminutitel siiski välja ütles, et EL tulevik on mitte enam riikide, vaid vabade kodanike ja väikeste kogukondade Euroopa... Noh, see on küll väga uudne mõttekonstruktsioon, aga samas midagi sellist, mille üle ma ei näe põhjust isegi ajaviiteks targutama hakata.
Kukkus välja veidi viletsavõitu esitus mõlemalt poolt lauda. Ühel pool lauda jäik ja üleolev poliitbetoon, teisel pool ülevoolav ja kaootiline poeetilisus ja emotsionaalsus. Kokkuvõttes jäi see arukas iva ja lahendus tulevikuks saates leidmata.
H
Hästi kokku võetud ja vastandatud  /   05:56, 12. sept 2018
...aga oleks võinud olla kah lühemalt.
N
nonoh  /   06:42, 12. sept 2018
Peab ikka Tralla arg mees olema, kui piibli mainimine ta paanikasse ajab ja piibli nimetamise ära keelab. Kõige lihtsam on ära keelata, sest Gräzinile temast vastast ei ole.
Millest võtab Tralla oma tarkuse (kui tal seda on) ? Võibolla tahab ta kõik õpetused, mis piiblis kirjas. ära keelata. Kõige lihtsam oleks Trala alustuseks võtta Kümme Käsku , lõkkesse visata, ja anda teada, kuidas kaasajal peab inimene käituma, kui need piibli sõnad ei ole kaasaegses Eestis kõlblikud.
M
Mis sai vaene Tralla teha,kui vastas on maniakk,  /   22:25, 11. sept 2018
kes toora asemel piibliga vehib ja vahutab oma haiget soigu ?!
  /   22:18, 11. sept 2018
Piiblis on palju üldinimlikku tarkust, mitte ai ult religiooni.Sellega tutvumine toob kasu.Ma ise ei ole usklik.
  /   23:42, 11. sept 2018
miks sa loed plagiaati, mitte sumerite eeposeid, kust see mahakirjutatud on?
A
arvamus  /   22:14, 11. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
  /   22:18, 11. sept 2018
just nii, nagu poisike see tralla !
N
nüüd  /   10:49, 12. sept 2018
siis refi trollid sõimavad, püüavad oma parteikaaslast päästa :).
J
juhmile  /   11:26, 12. sept 2018
Milleks Trallale saatekülaline, kui ta neil rääkida ei lase, pidagu stuudios üksi monoloogi...
J
ja mis Sa seal ingud Gräzini joomise kohta  /   22:14, 11. sept 2018
Ta on ka purjuspäi Sinust sada korda etem, magab kaineks ja jälle korras,Sina aga võid augu maasse magada, NII TARGAKS KUI GRÄZIN, Sa ikka ei saa
V
vana   /   22:09, 11. sept 2018
juut on segaseks läinud oma usuga.
  /   22:26, 11. sept 2018
absoluutset mitte---Gräzin teenib iga päev minu poolt pluss.punkte eriti viimases kuuuurijas esinedes nende meie totra pokuratuuri ja prokuröride kohta kus seos Danske panga miljardite rahapesuga tegemist oli ja ilmnes et meie POKURATUUR on täiesti tühi koht !!!
M
maire  /   16:44, 15. sept 2018
Enne, kui kommenteerima hakkate, kontrollige fakte. Gräzin ei ole juut, tema abikaasa oli. Palun ärge lahmige.
P
Parimat  /   22:09, 11. sept 2018
usun, et suudad seista Eesti tõeliste huvide eest.
V
vanaindiaanlane  /   22:08, 11. sept 2018
Tuleks vähem juua.
  /   22:30, 11. sept 2018
absoluutselt mitte, just rohkem õhtuti kerged napsud, sest alkohol vähendab ja alandab stressi seisu selles näruses eestis !!
O
oh ja  /   22:49, 11. sept 2018
alkohol kohe kindlasti kiirendab eestlaste kui rahva hääbumist
J
ja miks mitte lahkuda  /   10:15, 12. sept 2018
kaua sa seda sheisset siin paeklibul ikka kaine pea ja terve mõistusega jõuad välja kannatada...
M
Mofo  /   12:01, 12. sept 2018
No mina väidan, et sageli aitab sündivusele kaasa
K
kommentaar  /   22:06, 11. sept 2018
Kristlus tunnistab teokraatiat (kr. k theos+kratos - Jumala võim), mistõttu sõnapaar kristlik demokraat (kr.k demos+kratos - rahva võim) on sisuliselt nonsenss. Kristus hoidis end igas olukorras selgelt poliitikast (ehk maise päritoluga võimust) lahus, mitte ei hakanud Pilaatuse parteikaaslaseks.
P
Peeter  /   00:05, 12. sept 2018
Vale puha, teokraatia on valitsusvorm, mille puhul valitsejat peetakse kas jumalaks või jumala asemikuks maa peal - nii on kristlikes riikides ainult Vatikanis olnud. Igal pool mujal on olnud ilmalik võim (kuningas, keiser, tsaar) ning kiriklik (ülempreester, peapiiskop, patriarh) eraldi institutsioonid. Küll aga Islam ei tunnista ilmaliku ja vaimuliku võimu ega elu lahutamist
Ä
ära aja pada Peeter  /   10:21, 12. sept 2018
maapealne vürst saab oma võimu Jumalalt ja vastutab oma tegude eest Jumala ees - keisri kroonib Kirikupea ehk siis lääne euroopa puhul - paavst. paavst omakorda on Jumala esindaja maa peal ning on maisele vürstile (ning laiemalt kogu elanikkonnale) moraalseks allikaks. nii et kristlikus maailmas on riik ja Kirik omavahel vägagi tihedalt seotud. see, et nad on seaduse mõttes "lahutatud" tähendab seda, et Kirik ei sekku riigivalitsemise asjusse (näiteks ei tegele poliitikaga, ei algata seaduseelnõusi ega toeta valimistel ühte või teist kandidaati - mida käesolev rooma piiskop on paraku kahetsusväärselt palju teinud). Samamoodi ei sekku riik Kiriku asjusse - piiskoppe ja preestreid pühitseb ametisse ning kirikuelu korraldab kirik ise.
G
Gentle Wolf  /   21:58, 11. sept 2018
Gräzin oleks võinud vähem vehelda ja nägusid teha, kuid kahtlemata oli ta saatejuhist miljon korda üle.
Tralla meenutab noort neomarksisti, justnagu Loomade Farmist välja hüpanud tegelast.
Tralla on brüsselismi apologeet. Ta sobinuks ideaalselt NL aegse ENSV Moskva korrespondiks nagu seda oli Heimar Lenk. Tralla on mendtaliteedilt kommunistlik noor, kuid koogutab Brüsselile, mitte Moskvale.
Tralla silmist vaatas vastu õudus ja mul omakórda tekkis õudus, et kas see ongi Minu Riigi Televisioon?
/
///  /   22:45, 11. sept 2018
Ja see on meie Riigi Tv ,ja palka saab ta ka riigilt. Etv võiks töötada ikka profid.
M
Mofo  /   12:00, 12. sept 2018
ˇjuba tehtud, ta oligi ju Brüsseli korrespondent mingi aeg.
J
jusss  /   21:56, 11. sept 2018
Kas meilsiis on ikkagi riigiusk?
O
oh ja  /   22:51, 11. sept 2018
ilmselt riigiusku enam ei ole kuna president on loobunud enne teda olnud presidetide traditsioonist
R
riigiusu parimaks näiteks  /   10:25, 12. sept 2018
on luterlus. selles on inimese moraali allikaks, mis näiteks katoliikluses või õigeusus on Jumal, ilmalik vürst (näiteks president). nii et tegelikult on meil tegemist eestis vägagi riigiusuga. ei usuta Jumalat (s.t. Kirikut) vaid riiki (s.t. ilmalikku vürsti).
P
Poliitik  /   21:52, 11. sept 2018
No-nii ! Lõpuks on Reformikad saanud ühe tülika liikme endast eemale saata. Hääli eelolevatel valimistel ta oma (populistliku) agenda põhjal enam ei too. Las olla siis Brüsselis. Vähemalt ei sega. Kuidas lp poliitik oma satelliidiga Eestit Euroopas esindama hakkab - no nii!
K
K-kott  /   22:18, 11. sept 2018
Reformaritele on kõik tülikad, kes eliidi mõjuvõimule vastu hakkavad!
  /   21:52, 11. sept 2018
Aga vaadaku see saatejuht kui usinasti meie presidemt rooma paavsti kummardab!
O
oh ja  /   22:55, 11. sept 2018
paavst on ka käesoleval ajal globaaltasandil üks suuremaid võimu omajaid
N
nonoh  /   06:50, 12. sept 2018
võim on, aga poisikeste lörtsimist ära keelata ei saa.
E
ETV ei ole Kanal 7 !  /   21:52, 11. sept 2018
Gräzin tehku see endale selgeks !
V
Ville ja Rulle  /   22:03, 11. sept 2018
Tolle saatejuhi käitumine oligi ilmselgelt veider, ebameeldiv ja rämedalt ülimuslik...
Pole millegi üle isegi vaielda.
T
Tase missugune  /   21:42, 11. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
M
Mofo  /   11:58, 12. sept 2018
Kes elavad minevikuta...
M
Maausuline  /   21:41, 11. sept 2018
Las see Gräzin läheb naudib oma kristlike juuri kuskil endise Rooma impeeriumi aladel, Eestis on paganlikud juured!
N
Nork  /   22:35, 11. sept 2018
Ja meil on paganlikud juured mitte mingid euroliberalistlikud ateismi sugemed. Eestlane ei ole li**tsi rahvas eestlased on alati olnud väärikad kaine mõistusega looduslähedane rahvas. Aga kui valida kas kristlus või euroliberalistlik ateism siis iga kell tuleb valida kristlus mis on ratsionaalne ja jätkusuutlik samas kui euroliberalistlik ateism on ennast hävitav
  /   23:41, 11. sept 2018
mis pistmist Rooma impeeriumil kristlusega?
L
lõid  /   10:34, 12. sept 2018
Jumala poja risti. muud vast polegi.
K
Kriistlikud demokraadid   /   21:37, 11. sept 2018
tsiteerivad hoopis koraani. Vähemalt merglie i t Saksamaal.
E
eestlane  /   21:37, 11. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
2
21:37  /   21:55, 11. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
M
Mofo  /   11:57, 12. sept 2018
Leiab kinnitust, too oli mõnda aega brüsselis korrespondent (väärtuste-praktikant)
A
A  /   21:32, 11. sept 2018
Gräzin võib nagu mees mehega rääkida saates Mõtleme veel Raidiga ,mitte mingi Trallaga
S
saasta tv  /   21:39, 11. sept 2018
Eks ta sobibki paremini keskerakonna propaganda TV-se.
K
kuidas on Raidi saade Mõtleme veel   /   10:28, 12. sept 2018
seotud keski propagandaga ? olete seda üldse vaadanud, millest seal räägitakse ? kui ei, siis soovitan nii ca 40 minutiks võtta aega, jätta oma tölplus seniks telekatoa ukse taha, ja üks nimetatud saade ära vaadata.
M
Mofo  /   11:57, 12. sept 2018
Ära nüüd Tralla näitel naissaatejuhtidesse üldistavalt suhtu! See ikka isiksuses kinni ;)
V
Vaataja  /   21:31, 11. sept 2018
Saatejuht Trullallaa-Trallallaa käitus saatekülalisega väga inetult ja külmalt. Loodetavasti tal ei lasta enam seda saadet juhtida.
T
to vaataja  /   23:21, 11. sept 2018
Gräzin käitus väga inetult ja kuumalt. Ta jätab täiesti ebastabiilse (et mitte öelda hullu) mulje. Täitsa piinlik, et ta Brüsselisse läheb Eestit häbistama.
Aga Tralla oli just tasemel. Mõni nõrganärvilisem saatejuht oleks päris hätta jäänud.
M
Mofo  /   11:55, 12. sept 2018
Tralla ju 1 parimaid näiteid ERRi erapooletusest ja elav tõestus, et seal organisatsioonis kultuurimarksistid ei ruuli...
K
kolla  /   21:17, 11. sept 2018
Kas ehk Gräzin ongi see inimkonn kes meile siin pidevalt oma piiblit tsiteerib.
S
Saatejuht  /   21:17, 11. sept 2018
käitus korrektselt,arusaamatu vehkimise ja laialivalguva jutuga Gräzin ei mõjunud tõsiseltvõetavana: oleks tahtnud näha seda saadet ikka tõsisena mitte mingi tsirkusena. Kas Brüsselis leidub Gräzinile kuulajaid?
I
irw  /   21:32, 11. sept 2018
loomulikult, ei lasknud gräzinil loba ajada ja käskis küsimustele vastata. igalt poliitikult peaks välja pressima ... ratas ka rattatab kole palju.
A
AFC  /   21:14, 11. sept 2018
Gräzin üritas Tralla koolipoisilikele küsimustele ju vastata aga paraku saatejuht ei lasknud, segas vahele ja ilmselt poleks ka vastusest küündimatuse tõttu aru saanud.
T
to ehh, Uunult.  /   21:13, 11. sept 2018
Küsi minult, ma vastan. Kui sa selle muinasjuttude kogumi alusel elaksid, siis oleksid sa väga eeskujulik kodanik ja räägiksid pisut arukamat juttu. Loe see "muinasjutt" läbi, sest vastasel korral pole su jutt argumenteeritud. Vaevalt et sinagi oskad väljaspool Piiblit olevail ainetel kõigile küsimustele
vastata, nii et ära ole nii kriitiline, et sinu enda vastu kriitiline ei oldaks. Vot nii.
M
Meeldis  /   21:05, 11. sept 2018
Meeldis Gräzini selgitus
K
kusti  /   21:03, 11. sept 2018
Saatejuht käitus ülimalt küüniliselt: ise küsin, ise tean, ise vastan. Segas pidevalt vahele, ega lasknud Igoril oma argumente mitte üheski küsimuses esile tuua. Samahästi oleks Tralla üksi võinud seal saates ennast kuulata, ma poleks telerit lahtigi teinud
  /   21:03, 11. sept 2018
Aga EU on juba vabamüürlaste projekt.
G
grääsin oli vist  /   20:58, 11. sept 2018
jälle ravimite mõju all, kas me peame ikka sellised vaimupuudega inimesi brüsselisse saatma? Ja kristlik propaganda on Eesti riigis seadusega keelatud! Riigikogu liige võik seda ikka teada!
K
kusti  /   21:05, 11. sept 2018
Millisest Eesti riigist räägid? NSV-st või?
O
ohh  /   06:57, 12. sept 2018
ja ma ei teadnudki, et seaduses see punkt sees. Miks sellest inimestele ei teatata. Nüüd Gräzin seaduserikkuja.
G
Griša  /   20:46, 11. sept 2018
Kahjuks oli Gräsini jutt selles saates täielik loba, nii mööda rääkida nõuab ikka erilist oskust. Ja ei maksa piibliga vehkida kui vaja oleks kõnelda konkreetselt.
G
GRÄZINILE  /   20:48, 11. sept 2018
Gräzin! LOBISE BRÜSSELIS! Ära siin enam oma LÕUGU lõksuta!
O
oh ja  /   20:44, 11. sept 2018
kuidas on võimalik piiblit tõrjuda kui piiblis on kirjas lääne tsivilisatsiooni alustalaks olev kontseptuaalne ideoloogia
  /   23:39, 11. sept 2018
Euroopa oli enne piiblit ja on ka pärast seda.
V
vana Setu  /   04:17, 12. sept 2018
Maailmajaona ilmselt jah aga hetkel pukis olijad üritavad sellest vägisi kalifaati teha, andmata endale aru, et sellega lõpetavad ka oma järglaste eksistensi. Ok, nad on selle tee valinud ja seega teadlikult oma bioloogilise liini lõpetavad, mida aga ülejäänud Euroopa rahvad mõtlevad? Vaikides ja kõrvad lontis alistumine? Kõik on tööga nii hõivatud, et oma ja enda laste tulevikule mõtlemiseks pole aega? Ilmselt see üks põhjus on, sest kui järele mõelda, siis tööle mineku asemel tänavale loosungitega vehkima minek tähendaks kehvemal juhul uue töökoha otsingut. Ühtepidi oleks nagu pärisorjus kaotatud, teistpidi tundub, et see on lihtsalt oma vormi muutnud.
O
oh ja  /   08:48, 12. sept 2018
mis puutub orjandusliku korda siis seda on lihvitud alustades Egiptuse vaarao aegadest peaaegu täiuseni. Vanas Egiptuses pidi orja peremes orja eest hoolt kandma (toitma, andma peavarju, ravima jne.) kuna ori oli kallis ja seega pidi ta kaua kestma ning kasumit teenima. Tänapäeval pole töövõtja eest vaja hoolt eriti kanda kui ära väsib siis annab tööandja temale lihtsalt "kinga" ja palkab uue. Orja ülalpidamine on aga täiesti orja enda asi kuidas ta enda eest hoolitseb
V
vaataja  /   20:40, 11. sept 2018
[ Sisu ei vastanud Õhtulehe kommenteerimise reeglitele. ]
O
oh ja  /   20:45, 11. sept 2018
tegelikult piibel pole muinasjutt
E
ehh  /   20:57, 11. sept 2018
piibel on muinasjuttude kogum.
olen mõningaid selgitusi küsinud kristlaste käest piibli ainetel ja neil pole suurt midagi öelda, ainult- usu seda, mis seal on kirjas ja kõik läheb hästi!
J
ja 24 dets  /   23:10, 11. sept 2018
tähistame jeesuse "sünnat"
T
tegelikult  /   23:38, 11. sept 2018
piibel on plagiaat.
J
Jason  /   23:41, 11. sept 2018
Ei, me tähistame talvist pööripäeva.
I
inimkonnale  /   02:57, 12. sept 2018
Piibel ei ole mingi muinasjutt,vaid idelogija on väga prmiiimne ja samuti on inimene lühinägelik,kui arvab,et ainult maine elu on ainuge! Sel juhul inimene petab ennast,sellega,kui ei arvesta seda,et on olemas Vaimne maailm,kus valitseb Jumal ja saatan,sest on kakskuningriik!
V
Vanake  /   06:46, 12. sept 2018
Mis meil eestlastel piibliga pistmist on. Meile on see usk verega peale surutud.
E
eh   /   07:06, 12. sept 2018
küsisid kristlaselt selgitusi? Ja sulle meeldis, et nendel ei olnud korrektselt ettevalmistatud vastust. Ja nüüd oled võidumees. Võta piibel kätte ja otsi vastuseid. Jah neid vastuseid sa ei leia, sest piibel ei ole lasteraamat. Vajab tarkust lugemiseks. Ja kõik, kes seda lugeda ei oska, võivad kommentaariumis uhkeldada oma rumalusega.
H
hh  /   07:08, 12. sept 2018
ja mis on sul plagiaadi vastu, kui ta sisaldab inimlikke väärtusi?
  /   21:22, 11. sept 2018
et piiblit mõista tuleb väga palju lisa lugeda.
T
to 21.22  /   22:48, 11. sept 2018
kuule, üle maailma nn piibliuurijad vaidlevad, ei saa üksmeelele. miks ma pean oma elu raiskama raamatu uurimisele, millest keegi üheselt aru ei saa.
Jumalaga saan vestelda ka kodus teki all või metsas seenel, kus iganes.
J
Jason  /   23:41, 11. sept 2018
Jep ja kui kord mõistma hakkad, saabki sust ateist.
  /   00:18, 12. sept 2018
Jeesuse õpetustes on samad tõed mis veedades ja budismis.
J
just,  /   21:48, 11. sept 2018
point on selles, et mees tikub igale poole esinema, aga ise pole võimeline oma mölapidamatust kontrollima, ehkki peaks nagu intelligentsi jätkuma kui töötab Riigikogus ja läheb nüüd isegi Brüsselisse? Kui inimene ei suuda oma mõtteid lühidalt, korrektselt ja konstruktiivselt väljendada, aga eriti vastata küsimustele lühida, konkreetse vastusega, ise aru saamata, et tema ei pea loengut, kus võib tsiteerida mida iganes, aga temalt küsitakse, mis on kaks eri asja, siis kahtlustan tal kas maniakaal-depresiivset sündroomi või muud psühhosomaatilist haigust.
V
vaataja   /   05:38, 12. sept 2018
Piibel pole mujnasjutt ja Jumal pole väljamõeldis meid ei eksisteeriks kui see nii poleks kurjus asendub heaga kui sellel lased sündida